Výměna svíček - Replacing spark plugs
Jedním ze základních úkonů běžného servisu je výměna svíček. Já osobně jezdím NGK DCPR9EIX .
Sám jsem se před lety obával a studoval jaký je k svíčkám přístup ale po nacvičení je to záležitost na cca dvacet minut.
Umístění svíček je jasné a místo kudy k nim je na obrázku .
Nejprve je potřeba mít po ruce potřebné nářadí ( svíčkový klíč , očko velikost 5/8 ) a pomocné doplňky ( gumovou hadičku , a pevnější drát ) .
Pro výměnu přední svíčky je potřeba sundat sání levé strany předního válce , pak se dá krásně dostat ke svíčce a sundat kabel ,
po sundání kabelu se dá krásně nastrčit očkový klíč, svíčka povolit a zbytek rukou vyšroubovat . Nasazení je to samé v opačném pořadí :-) .
Zadní svíčka je o něco komplikovanější. Je potřeba sundat kryt airboxu - nádrž a vše dělat otvorem B dle prvního obrázku . Pomocí drátu naohýbyného do tvaru jako je na fotce , sundat ze svíčky kabel (poslední obrázek levá pozice ) . Pak pomocí svíčkového nastrčného klíče a kloubového nástavce dostat vše na svíčku a povolit a vyndat . Nasazení není o moc složitější , a používám k tomu gumovou hadičku , kterou nasadím na svíčku a krásně s ní natočím svíčku do závitu
... po té nasadím klíč a dotáhnu.
Pracnější je nasadit zpět kabel , nasazení je pohodlnější opět pomocí drátu který naháknu na gumovou objímku )poslední obrázek pravá pozice ) a zatlačím a zacvaknu na svíčku.
Mám lepší zkušenost s nasazením kabelu když okraj máznu troškou mýdlové vody , která dovolí gumě klouzat po izolátoru a líp se posunout do místa kdy kovová objímka zacvakne konec svíčky. Při nasazování a sundavání zadního svíčkového kabelu dávejte pozor na to jak moc za něj taháte , už jsem ho dokázal povytáhnout z cívky a moto pak zlobilo na zadní válec , a není jednoduché stoprocentně kabel zacvaknout zpět jen otvorem kterým se mění svíčka. Ke kontrole nasazení kabelů na cívce , je pak lepší sundat celý vršek i spodek airboxu a k cívce se dostat z vrchu.
Tak popravdě , myslím že dřív než jsem to sepsal , bych měl svíčky vyměněné :-) .