Vyčištění brzdiče a kontrola pohyblivosti pístků

21.01.2014 20:28

Protože kamarád měl problém s ovzdušněním brzdy a propadnutím páčky po pár stisknutích brzdy, dohodl jsem se že provedeme detailní rozborku a kompletní vyčištění s kontrolou hybnosti pístků , a těsnících manžet.  Vzhledem k tomu že nebylo nikde na brzdiči ani pumpě páčky vidět žádný únik a mastnotu, předpokládal jsem že by mohlo jít jen o špatné ovzdušnění.

Brzdič je montován ze dvou kusů , je spojen čtyřmi šrouby, po rozmontování máme dvě poloviny každou se třemi pístky , nejdřív jsem vše vyčistil čističem brzd a pak přišlo na řadu vyndání pístků s následnou kontrolou těsnících gumiček - simerinků .

Pístky jsem vyndal pomocí kompresoru s nízkým tlakem a nasazením pistole na vstup kapaliny , pístky krásně vyjedou a je možné je bez jakéhokoliv poškožení čí škrábnutí vyndat rukou. Vizuální kontrolou jsem zjistil že břity na simerincích jsou ok , pístky bez sebemenšího znaku vydření , jen bylo v jedné polovině třmenu , té bez ovzdušňováku vidět kapalinu znehodnocenou a kalnou jako když je olej s vodou, proto jsem obě poloviny rádně vyčistil, a gumičky namazal teflonovou vazelínou na extrémní tlaky , chod byl plynulý a lehký.  Z toho se dá usoudit že problém by mohl být v místě usazeného šlemu , a nemozného ovzdušnění v tomto místě.

Pak přišla na řadu páčka a kontrola válce a těsnění. Po rozmontování víčka bylo vidět nedostatek kapaliny a maximálně vytažená harmonika gumového těsnění na nádobce brzdové kapaliny .  Po vyndání manžety válce, a jedné ségrovky, se vytáhne celý válec a je možné zkontrolovat těsnění a břity na samotném pístku - tady vše ok.  Takže opět vyčištění a mazání teflonovou vazelínou a složení.

Tady je vidět vytažená guma , a pod touto fotkou také další náhledy jak málo bylo brzdovky v nádržce.

Na spodní fotce je vidět v jakém stavu se guma dává na nádobku ... to jen pro porovnání s fotkou o něco výše.

Takže závěr je , že vše je v pořádku , nic není poškozené, vše vyčištěné a namazané. Podle mého soudu došlo ke špatnému odvzdušnění po výměně kapaliny, možná vlivem šlemu ve třmenu , a také nedostatečným množstvím kapaliny. Takže nyní namontujeme zpět a vyzkoušíme.

 

Vím že článek vypadá jako zbytečné info , ale když by někomu brzdič netěsnil a tekl, je to možné uvedeným způsobem rozebrat a pomocí opravné sady pístky nebo těsnění vyměnit a ušetřit za nový třmen ....